کتاب تحلیل شبکه های اجتماعی - تشخیص اجتماع و سیرتکاملی

در این کتاب که از مقالات و کتاب ها در زمینه تشخیص اجتماع تشکیل شده است به بررسی روش های تشخیص اجتماعات، الگوریتم ها و سیر تکاملی این زمینه پرداخته شده است. در بخش هایی از این کتاب تشخیص اجتماعات براساس خوشه بندی، ویژگی های توپولوژیک یا رفتار اعضا بررسی شده است. در بخش توییتر بیشتر به رفتار جوامع و نقش رهبران در تشخیص جوامع پرداخته شده است.

در بخش ایمیل سلسله مراتب در ساختارهای پیچیده شبکه بررسی شده است  به این ترتیب، سازمان رسمی تقسیمات و سطوح با داده های شبکه یکپارچه شده اند، تعاملات بین بخش های سازمان و سایر سازمان های خارجی. به منظور مدیریت پیچیدگی شبکه بزرگ ایمیل، الگوریتم گیروان-نیومن برای تشخیص جامعه کاربرد دارد سپس یک مدل برای پیش بینی توزیع درجه ترافیک ایمیل سازمانی بر اساس تعریف شده است در سلسله مراتب هایی که بین مدیران و کارکنان وجود دارد.

در بخش شبکه های اجتماعی تکاملی، از تئوریهای احتمال و احتمالی به عنوان دو راه حل متناظر استفاده می کند، کشف جوامع (موقت) و تکامل جامعه را برجسته میکند. در شروع کار از شبکه عکس های فوری در دوره های زمانی مختلف گرفته می شود تا رهبران یا بازیگران فعال در شبکه شناسایی شود. شرکت در حداقل یک تعداد از فعالیت های پیش تعیین شده در طول مجموعه ای از اسلات های زمان،و سپس جوامع چشم انداز را که در طول زمان شکل می گیرند، تعریف می کنند.

برهمین اساس روش ها و الگوریتم معرفی و بررسی می شوند.

https://www.researchgate.net/publication/265801330_Social_Network_Analysis_-_Community_Detection_and_Evolution